duminică, 18 septembrie 2011

Definiția conversației

Conversaţia este arta în care un om are drept competitori întreaga omenire, pentru că este ceea ce practică toţi în fiecare zi.
definiţie de

Cartea bună e ca şi o conversaţie cu un om deştept.
citat din

O conversaţie placută e mai bună decât orice mâncare.


Încrederea oferă mai mult material de conversaţie decât inteligenţa.
citat din

O oră de conversaţie valorează mai mult decât 50 de scrisori.
citat din

Cel mai bun argument împotriva democraţiei este o conversaţie de cinci minute cu alegătorul mediu.
citat din

O conversaţie cu un om înţelept valorează mai mult decât studierea unor cărţi deosebite timp de o lună.
proverbe chinezeşti

Doi prieteni care suferă rămân uneori ore întregi fără să-şi vorbească. Ce conversaţie ar preţui cât acest schimb de gânduri pe limba mută a durerii?
citat din

Este plăcută compania oamenilor care ştiu că şi tăcerea este o formă de conversaţie.
citat din

A asculta bine şi a răspunde bine e una din cele mai mari perfecţiuni ce se pot atinge într-o conversaţie.
citat din

După orice conversaţie, eşti mai părăsit ca în mormânt. Ţi-ai uşurat spiritul şi ţi-a putrezit inima. Vorbele au zburat în vânt şi cu ele substanţa izolării tale.


Să nu căutăm a pune stăpânire pe o conversaţie, ca pe un domeniu, în care eşti stăpân şi de unde ai dreptul de-a alunga pe ceilalţi. Dimpotrivă, într-o convorbire, ca şi în toate împrejurările, e bine să dăm fiecăruia rândul său.
citat din


Dacă urmărim cu atenţie mersul conversaţiilor din cercurile amestecate, care nu se compun numai din savanţi şi pedanţi, ci şi din oameni de afaceri sau cucoane, observăm că în afară de poveşti şi glume, mai are loc şi o conversaţie, anume discuţia serioasă: fiindcă poveştile, dacă trebuie să aibă noutate şi cu ea interes, se termină îndată, iar glumele devin uşor banale. Dar în toate discuţiile serioase nu există nici una care să provoace ralierea persoanelor, care altfel se plictisesc repede în orice discuţii subtile, şi care să aducă în societate o anumită însufleţire, decât discuţia despre valoarea morală a cutărei sau cutărei acţiuni, prin care trebuie să se constituie caracterul vreunei persoane.



Conversaţie

- Ce faci?... De când nu te-am văzut,
eşti mai frumoasă ca oricând!?...
- Hai las-o moartă, te-am crezut
la început... când mă făceai, crezând!
- Dar nu-i adevărat! Te-am vrut mereu,
mai mult decât acum! Am remarcat
că fără tine, totu-mi este greu!...
- Termină, mi-ai mai spus, ai încercat...
- Ce gaj să-ţi dau, ca să mă crezi, acum
când nu mai ştiu de mine, de nu eşti?
Alerg pe străzi, mă port ca un nebun!?!...
- Te ştiu, e vechiul truc... când mă pofteşti!
- Şi dacă îţi promit etern, iubirea?...
- Hmm... parcă nu ai mai făcut-o?!
- Nu, pe atunci nu o ştiam; că fericirea
are un singur nume... şi-am avut-o!
... - E prea târziu şi am venit aici
să-ţi spun, că e-n zadar, totul s-a dus!
Putem rămâne, dacă vrei, amici...
E-un altul care suflet mi-a răpus!...
"... Mi-a fugit inima din piept, s-a rupt,
mă doare brusc în creştet, nu mai văd;
venisem, sigur, să refac un început...
E prima dată-n viaţă, când cunosc prăpăd!!!..."
- Şi n-ai ruşine sau nici milă, cel puţin,
să-mi spui că eşti cu altul, că mă-nşeli?
- Nu, sunt decisă; viaţa nu-i un chin,
aşa cum am crezut, din linguşeli...
... - Şi deci îţi spun adio, eu te las!
Te rog să nu mă cauţi, oricum plec!...
"... Rămân buimac, în cafeneaua "La taifas"...
Am pieptul un ocean de lacrimi, mă înec.
Mă scol cu greu, mă uit năuc pe stradă,
-sunt beat, fără să beau şi tremur tot-
nu mai am niciun mâine, viaţa mi-e întreagă!...
Am terminat-o, de-azi sunt Emo, nu mai pot!"
... Destin, mi-a programat sfârşit, printr-un complot!!!
poezie de